I wish i were

Temat: Dotacje na start działalności gospodarczej
Mam następujący problem i kilka pytań....

Chciał bym założyć firmę importującą i handlującą auto częściami, ogół wygląda tak że jedzie się do Dani, Włoch itd. Kupuje się części samochodowe i sprzedaje w Polsce, jak mi wiadomo taka działalność przynosi niemałe zyski. Pracuję dla kogoś właśnie w taki sposób, ale niestety zarobki jakie otrzymuje nie są wystarczające na jakiekolwiek oszczędzanie pieniędzy.

Zatem moje pytanie jakie są możliwości i prawdopodobieństwo otrzymania dotacji z UE lub innych źródeł (jakiej kwoty i czy w ogóle...) na start takowej firmy i gdzie trzeba by się udać by coś takiego załatwić, jakie należy wypełnić papiery itd. Zatem zwracam się do was o pomoc drodzy internauci bo od strony prawnej jestem całkiem zielony....

Przeszukałem już kilka for i niestety nie napotkałem podobnego problemu.
Wiem tylko że ciężko jest dostać dotację na np. Kupno auta ale jak to wygląda kiedy owy samochód (BUS) jest niezbędny do prowadzenia działalności??
Źródło: forum.gery.pl/index.php?showtopic=99727



Temat: Tournee z okazji 60 rocznicy powstania Ferrari
Z okazji 60 rocznicy powstania Ferrari mierzący 508 metrów wysokości wieżowiec Taipei 101 przybrał czerwone barwy. Przez cały tydzień będzie na nim umieszczone logo włoskiego producenta samochodów.

Gigantyczna część jednej z ośmiu wież – dumy Tajwanu, wyższej od Petronas Towers w Kuala Lumpur (452 m) oraz Sears Tower w Chicago (442 m) – jest pokryta czerwienią.

Ten rodzaj hołdu to dla Ferrari jednak żadna nowość. W 2004 roku czerwienią pokryto nowojorski Empire State Building, a w zeszłym roku kolorem tym mienił się wieżowiec Pearl Tower znajdujący się w Szanghaju.

Tymczasem światowe tournee z okazji 60 rocznicy powstania Ferrari trwa nadal. Po Singapurze, Malezji, Hong Kongu, Chinach, Japonii, Indonezji i Tajwanie przyjdzie jeszcze kolej na Australię, Nową Zelandię Afrykę Południową i Amerykę Północną. Później samochody powrócą do Europy, a ostatnim miejscem, w którym pod koniec czerwca pojawi się "Tour of Ferrari" będzie Maranello.
Źródło: formula1forum.fora.pl/a/a,218.html


Temat: TOORA [TOR]
Producent części samochodowych Toora Poland przewiduje, że przyszłoroczne przychody skonsolidowane spółki wzrosną o ponad 50 proc. do 430 mln zł. Spółka poinformowała jednocześnie, że oczekuje wyższego zysku operacyjnego i EBITDA, ale nie podała o ile.

Toora podała też, że do końca przyszłego roku chce zwiększyć zatrudnienie w Polsce o około 25 proc., do około 1150 osób, m.in. w związku z przeniesieniem działalności produkcyjnej z Włoch do Polski.

Firma oczekuje, że przekroczy planowany budżet inwestycyjny na lata 2006 i 2007 (odpowiednio 96 mln i 17 mln zł).
Źródło: makler24.pl/forum/viewtopic.php?t=100


Temat: kto kupi trupa ?
http://www.wnp.pl/wiadomosci/81480.html


Kanadyjsko-austriackie konsorcjum Magna oraz amerykański koncern General Motors osiągnęły w piątek porozumienie w sprawie przejęcia niemieckiej spółki motoryzacyjnej Opel - podała agencja dpa, powołując się na źródła rządowe.
W piątek wieczorem nowa koncepcja Magny ma być tematem kolejnej rundy rozmów w sprawie przyszłości niemieckiej firmy pomiędzy niemieckim rządem, General Motors, który jest właścicielem Opla, departamentem skarbu USA oraz zainteresowaną przejęciem spółki Magną.

Wcześniej tego dnia z rozmów wycofał się drugi potencjalny inwestor, włoski koncern Fiat. Jak poinformował, nowe żądania finansowe General Motors "zmusiłyby Fiata do finansowego wspierania Opla, a tym samym do wystawienia się na niepotrzebne i irracjonalne ryzyko".

Według internetowego wydania dziennika "Bild" także Magna bliska była rezygnacji z powodu coraz to nowych żądań, stawianych prez GM. Po południu jednak poinformowano, że Magna przedstawiła nową ofertę i osiągnięto wstępne porozumienie.

Do wyjaśnienia pozostaje sprawa proponowanego przez niemieckie władze modelu powierniczego, który miałby zapewnić Oplowi przejściowe finansowanie kwotą 1,5 mld euro.

Nowy inwestor ma uratować Opla, zatrudniającego w Niemczech 25 tys. ludzi, przed podzieleniem losu General Motors, który stoi w obliczu bankructwa.

Magna jest jednym z głównych producentów części samochodowych. Zabiega o Opla w porozumieniu z Rosjanami: bankiem państwowym Sbierbank oraz producentem samochodów GAZ, kontrolowanym przez oligarchę Olega Deripaskę.

Kanclerz Niemiec Angela Merkel po raz pierwszy przyznała w piątek otwarcie, że nie wyklucza kontrolowanego bankructwa Opla. W rozmowie z tygodnikiem "Der Spiegel" zapewniała też jednak: "Robimy wszystko, co możemy, by znaleźć inne rozwiązanie". Wykluczyła zarazem przejęcie Opla przez państwo.
Źródło: zapasowe.fora.pl/a/a,3393.html


Temat: Motoryzacyjne wieści...
Europa: Sprzedaż aut osobowych w 2007 roku (podsumowanie)

W 2007 roku na Starym Kontynencie przybyło prawie 16 milionów nowych aut osobowych. To o 1,1% więcej niż rok wcześniej.
Niemal piątą część europejskiego rynku stanowi rynek niemiecki. W minionym roku sprzedaż aut osobowych wyniosła w Niemczech 3 148 163 sztuki, co oznacza jednak spadek o 9,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Odwrotną tendencję odnotowały kolejne rynki Europy. Imponujące wskaźniki wzrostu osiagnął rynek włoski, gdzie sprzedano 2 490 570 aut, o 7,1% więcej niż przed rokiem. Nieco wolniejsze tempo wykazały natomiast rynki brytyjski - 2 404 007 sprzedanych aut oznacza wzrost o 2,5% i francuski - 2 064 543 auta to o 3,2% więcej niż rok wcześniej. Tradycyjnie na piątej pozycji rok 2007 zakończyła Hiszpania. To ostatni rynek Starego Kontynentu, gdzie roczną sprzedaż samochodów liczy się w milionach sztuk. Na hiszpańskim rynku kupiono 1 614 835 aut, o 1,2% mniej niż przed rokiem.

Łączna sprzedaż nowych samochodów osobowych w Europie Zachodniej wyniosła 14 794 207 sztuk (+0,2%). Największą dynamiką wzrostu wyróżnia się Norwegia (129 195 aut, +18,3%).

Zdecydowanie większe tempo wykazują natomiast rynki nowych państw członkowskich: Litwa (21 115 sztuk, +48,3%), Łotwa (32 497 sztuk, +26,8%), Estonia (30 902 sztuki, +21,1%), jak również Polska (293 305 aut, +22,9%) i Rumunia (312 532 auta, +26,3%). To właśnie rynki polski i rumuński są największymi rynkami w tej części Europy. Rumunia uplasowała się na 8. miejscu (1,96% rynku), a Polska awansowała na 11. pozycję (z 12. przed rokiem), zwiększając swój udział w rynku z 1,51 do 1,84%.

Polska zajęła jednak jedną z końcowych pozycji na liście, uwzględniającej sprzedaż nowych samochodów na 1000 mieszkańców. O ile średnia dla Europy wyniosła na koniec roku 33 auta, dla Polski jest to 8 aut. Mniejszy wskaźnik mają tylko Bułgaria i Litwa (6 aut). Dla porównania - w Luksemburgu taki wskaźnik wynosi 122 auta.

źródło: www.samar.pl
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=104


Temat: Legendy PRL-u
Legendy PRL-u "Fiat 126p"

Polski Fiat 126p to samochód produkowany od 1973 do 2000 w Polsce (stąd litera p).
Był to model Fiata 126, powstały na mocy umowy włoskiego koncernu Fiat S.A. i PHZ Polmot.
Był on produkowany również we Włoszech jako Fiat 126, gdzie był formalnym następcą modelu Fiat 500 Nuova.
Niemal od początku zwyczajowym i powszechnym określeniem tego samochodu było Maluch. W 1997 tak właśnie oficjalnie nazwano jeden z jego ostatnich modeli.


Historia
1972 - powstała Fabryka Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej.
6 czerwca 1973 - pierwszy, zmontowany z włoskich części Polski Fiat 126p. Kosztował 69 tys. złotych (średnie zarobki w owym czasie wynosiły ok. 3,5 tys. złotych)
22 lipca 1973 - oficjalne uruchomienie linii produkcyjnej (do końca roku powstało 1500 "maluchów")
wrzesień 1975 - uruchomiono produkcję w zakładzie w Tychach.
1977 - zwiększenie pojemności silnika do 652 cm3 z dotychczasowych 594 cm3. Uzyskano wzrost mocy do 17,7 kW. Prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem, powiększono średnicę hamulców bębnowych do 185 mm oraz wprowadzono nowe obręcze kół jezdnych.
1978 - Wycofanie silnika o pojemności 594 cm3, początek zmian nadwozia.
1979 - Pozostawienie FSM jako jedynego producenta PF 126p.
1981 - Zostaje wyprodukowany milionowy Polski Fiat 126p.
grudzień 1984 - Zmiany mechaniczne i kosmetyczne, wariant FL ("face lifting" - eliminacja ostrych krawędzi - dostosowanie do wymogów europejskich.
1987 - Rozpoczęcie produkcji Fiata 126p Bis (700 cm3).
maj 1993 - Zostaje wyprodukowany 3 000 000 Polski Fiat 126p.
wrzesień 1994 - Modernizacja nadwozia, wersja "el" w oparciu o podzespoły z Cinquecento i wersja "elx" z katalizatorem.
styczeń 1997 - Wprowadzenie katalizatora do wszystkich pojazdów, oficjalna nazwa „Maluch”
styczeń 1999 - Każdy maluch opuszczający fabrykę posiada zagłówki na tylnym siedzeniu (wcześniej nie było ich ponoć dlatego że się nie mieściły, chociaż to nieprawda).
październik 2000 - zakończenie produkcji; limitowana seria w kolorze żółtym bądź czerwonym Happy End.



Dane techniczne
rodzaj silnika: czterosuwowy, o zapłonie iskrowym, chłodzony powietrzem
ilość cylindrów: 2
pojemność skokowa: 594 cm3 / 652 cm3
prędkość obrotowa przy maksymalnej mocy: 4800 obr/min|4500 obr/min
skrzynia biegów: mechaniczna 4-biegowa, biegi II,III,IV synchronizowane
masa samochodu gotowego do jazdy: 600 kg
obciążenie maksymalne: 320 kg lub 4 osoby + 40 kg
maksymalna masa przyczepy :
z hamulcem: 400 kg
bez hamulca: połowa masy własnej
zdolność pokonywania wzniesień
I bieg 25 %
II bieg 15 %
III bieg 8,5 %
IV bieg 4,5 %
bieg wsteczny 30 %
prędkości (minimalne...maksymalne)
1 bieg do 30 km/h
2 bieg 13...50 km/h
3 bieg 21...80 km/h
4 bieg 27...105 km/h
bieg wsteczny do 25 km/h
hamulce: hydrauliczne, bębnowe działające na 4 koła o niezależnych obwodach kół przednich i tylnych.
chłodzenie: powietrzem, za pomocą dmuchawy promieniowej
średnie zużycie benzyny: 5,2...7,2 dm3/100 km
średnie zużycie oleju: 0,4...0,7 dm3/1000 km

Nazwy potoczne
kaszlak - od charakterystycznych dźwięków wydawanych przez samochód podczas uruchamiania,
nazwa popularna w latach 90.
Malacz,kompresor,parch,kaszlord,sprężarka,brzeszczot,grzechotnik,pierdzioch,karzeł,kurdupel,dupowóz,wciągacz,chmielarz,
wartownik,wiverucha,kurwikoland,stajenny,stolnik,kucyk,źrebak,przejezdny,predatorek

uwaga: maluch jest nazwą oficjalną modelu od 1997 uwaga: chmielarz jest nazwą używaną przez czechów kaszubskich na zaolziu, ponieważ wozili w maluchu nielegalne wyroby piwne (za czasów PRL)

Video:
Codec: XviD
Resolution 384 x 288
Bitrate: ~ 696 Kbps
Frame Rate: 25.0 fps

Audio:
Codec: 0x0055(MP3, ISO) MPEG-1 Layer 3
Bitrate: 64 kb/s (1 chnl)
Frequency Sample 44100 Hz

[RUNTIME] 0:25:37
[FILESIZE] 140,18 MB

ed2k://|file|TVN.Turbo.Legendy.PRL-u.Fiat-126p.[by.ceramik].(emule-polska.pl).avi|146984960|3A3E48F265D2A20A5970BFF229EB9BCB|/
Źródło: emule-polska.pl/index.php?showtopic=17498


Temat: Historia - "czterech kółek"
Polskie samochody były piękne.

Warszawa.

Budowę Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu rozpoczęto w lipcu 1945 roku. Nawiązane zostały ponowne kontakty z przedwojennym partnerem - Fiatem. Doszło do podpisania umowy licencyjnej. Na Żeraniu miał być produkowany model Fiata 508 , a następnie 1100. Rozpoczęto prace budowlane. Niestety w 1949 roku , w związku z sytuacją polityczna umowa z Fiatem została zerwana. Rząd podjął jednak decyzje o ukończeniu rozpoczętej wdowy i zakupie licencji od Rosji. W styczniu 1950 roku podpisano polsko-rosyjską urnowe licencyjna na produkcje samochodu M-20 Pobieda, w ramach której strona rosyjska oferowała pomoc w projektowaniu , budowie , wyposażeniu oraz uruchomieniu seryjnej produkcji. Licencje zakupiono w Zakładach samochodowych Gorki w Rosji. Pierwowzorem był Ford z 1927 roku. Pierwszy samochód, zmontowany z części sprowadzonych z Rosji zjechał z taśmy montażowej 6 listopada 1951 r. o godzinie 14.00.
Ze względu na przestarzała technologie, produkcja Warszaw była niezwykle czaso- i materiałochłonna. Niski stopień mechanizacji procesu produkcji, z dużym udziałem obróbki ręcznej detali na stanowiskach ślusarskich, skutecznie utrudniał osiągniecie zakładanej wydajności. Według założeń radzieckich, FSO miała wytwarzać 25000 samochodów rocznie, lecz tego pułapu nigdy nie osiągnięto. Praktycznie, całkowite opanowanie licencji nastąpiło w roku 1956, a z 12000 samochodów zaplanowanych na rok 1955, udało się wyprodukować zaledwie 4000. Sukcesywnie zaczęto również przekonstruowywanie niektórych elementów, w skutek czego Warszawa "straciła na wadze" ok. 200 kg. Dalsza modernizacja całej konstrukcji spowodowała spadek jednostkowego nakładu pracy z 240 do 219 godzin na jeden samochód, co umożliwiło osiągniecie w latach 60-tych wydajności rzędu 18000 sztuk rocznie. Nic dziwnego, ze poczciwa Warszawa nie mogła stać się autem, które zmotoryzowało Polskę. Pomijając problem dostępności (większość produkcji trafiała do instytucji państwowych) była zbyt duża i nieekonomiczna jak na samochód popularny. Ponadto jej cena, która u schyłku lat 50-tych była dwukrotnie wyższa od ceny NRD-owskiej IFA F9 (pierwowzór Wartburga), przekraczała możliwości finansowe większości amatorów czterech kółek. Pierwsza poważna próbę modernizacji nadwozia podjęto pod koniec lat 50-tych, kiedy to zlecono wykonanie dwóch karoserii w firmie Ghia. Dwa takie samochody w wersji sedan i kombi, wraz z kompletem blach do wykonania dwóch następnych, dostarczono do FSO w 1959, ale produkcji seryjnej nie uruchomiono. Klikając tu otrzymasz wiecej informacji o tym modelu W roku 1960 pojawiła się pierwsza całkowicie polska Warszawa 201. Pomimo ze zewnętrznie nie odróżniała się zbytnio od radzieckiego pierwowzoru, to zawierała ponad 200 modyfikacji rożnych podzespołów. W kolejnym modelu, oznaczonym 202 z 1962 roku, zastąpiono przestarzały dolnozaworowy silnik nowa, górnozaworowa jednostka o większej mocy, gwarantująca lepsze osiągi. W 1964 dokonano zmiany stylizacji nadwozia, przekształcając je w sedan z wyraźnie wyodrębnionym bagażnikiem. Wprowadzono tez panoramiczna szybę przednia, oraz zmieniono kształt wlotu powietrza. Konsekwentnie, model ten oznaczono 203/204, jednakże po proteście firmy Peugeot, która traktowała takie oznaczenia jako nazwy zastrzeżone swoich modeli, numeracje zmieniono na 223/224. Model ten był produkowany aż do roku 1973 bez większych zmian. W międzyczasie powstało tez kilka prototypów i odmian. Z tych, które weszły do produkcji, wymienić warto: pick-up (1958), sanitarka (1962) i kombi (1965). Na bazie podzespołów Warszawy powstały tez liczne pojazdy użytkowe, jak dostawcze Żuk , towarowo-osobowe Nysa i rolniczy Tarpan. Pomimo to, dni Warszawy były już policzone, dlatego tez w 1964 roku powstał prototyp całkowicie nowego pojazdu. Był to model 210. Klikając tu otrzymasz wiecej informacji o tym modelu Prace nad Warszawą 210 (i syreną 110) przerwano, gdy po nawiązaniu kontaktów z Fiatem okazało się, że włoski koncern przebaczył PRL jej zachowanie w 1948 r. (kiedy zerwano umowę na licencyjną produkcję modelu 1100) i gotów jest negocjować kolejny kontrakt.
Do roku 1973, kiedy to wstrzymano produkcje Warszaw, 254421 pojazdów tej marki opuściło fabryczne bramy. Ze względu na wysokie koszty utrzymania i przestarzała konstrukcje, niewiele egzemplarzy jest nadal użytkowanych. Wczesne modele są w tej chwili obiektem poszukiwań wśród kolekcjonerów, i odrestaurowane, coraz częściej pojawiają się na rajdach pojazdów zabytkowych.

Charakterystyka samochodu Warszawa z silnikiem: S-20 (dolnozaworowym) S-21 (górnozaworowym)

pojemność skokowa 2120 cm3 2120 cm3
moc max. 52,5 KM/3600 obr/min. 70 KM/4000 obr/min.
śr. zużycie paliwa 13 l/100 km 12 l/100 km
prędkość max. 115 km/h 130 km/h
Źródło: genesis.net.pl/index.php?showtopic=23872